20 декември 2011 г.

Премиерата на "Шерлок Холмс: Игра на сенки" в САЩ не повтори успеха на първия филм


Продължението на филмовата адаптация за легендарния детектив на сър Артър Конан Дойл се изправи пред най-голямото предизвикателство- колко запалени американски киномани ще посетят премиерата.
Резултатите показаха, че тази година премиерната прожекция е привлякла крайно нисък брой посетители, какъвто не е бил отчитан от 16 години насам. "Шерлок Холмс: Игра на сенки", режисиран от Гай Ричи, събра 40 милиона долара приходи от продажба на билети през първия уикенд, което е с 36% по-малко в сравнение с успехът преди две години, на който се радва първата част – цели 62.3 милиона долара. Първият филм, озаглавен  "Шерлок Холмс", бе пуснат по кината уикенда около коледните празници. Тогава хората буквално се биеха, за да си уредят места за един от двата дни на прожекцията. Успехът на първата част подхрани надеждите на Warner Bros, че продължението, в което героят на Робърт Дауни младши, се изправя срещу Професор Морирати, ще бъде поредната филмова сензация непосредствено преди настъпването на празниците. Продължението на поредицата за Шерлок Холмс вече дебютира в кината на шест държави, сред които и най-детективски настроената Великобритания. До момента събраните приходи в тези страни са 14.7 милиона и събрани с американските резултати, правят общо 54.7 милиона.
След два последователни тежки за филмовото изкуство уикенда Холивуд отчита най-слабата си финансова година, която приключва с 12% по-ниска печалба спрямо 2010. Филмът, продуциран от компанията 20th Century Fox реализира много по-слаби резултати от филма на Гай Ричи. Продукцията "Алвин и Чипоносковците: Чипо-Крушениеидва" стигна 23.5 милиона долара от продадени билети. Това е почти половината от успеха на предишните два филма за чипоносите катрички.